ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در روز انتخابات (۸ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تأمین‌اجتماعی برای بازنشستگان | مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به‌زودی پرداخت می‌شود (۸ تیر ۱۴۰۳) زلزله نسبتاً شدیدی اردبیل را لرزاند (۸ تیر ۱۴۰۳) آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
سرخط خبرها

هدف‌گذاری برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی | بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی

  • کد خبر: ۱۶۱۳۶۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
هدف‌گذاری برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی | بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر شوشتری در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ کلاس درس از طریق تفاهم‌نامه با خیران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری سال جاری، تأمین و راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی است که تفاهم‌نامه‌های آن نیز در حال بررسی و انعقاد است.

شوشتری در ادامه به آخرین وضعیت فرهنگیان در خراسان رضوی و مشکل کمبود آموزگار مقاطع مختلف اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی را داشتیم و مرحله بعدی این آزمون برای دبیران مقطع متوسطه، خرداد برگزار می‌شود تا ورودی ما به ۶ هزار فرهنگی برسد. از سوی دیگر، ۲ هزار دانش‌آموخته از دانشگاه فرهنگیان به این آمار افزوده خواهند شد تا ۸ هزار همکار به کلاس‌های درس وارد شوند.

وی ادامه داد:‌ اما برآورد ما‌ ۱۲ هزار فرهنگی بازنشسته در سال جاری است و ما همچنان ۴ هزار نیرو کم خواهیم داشت؛ بنابراین در تلاشیم تا شرایط استمرار خدمت بین ۳ تا ۴ هزار فرهنگی بازنشسته را فراهم بیاوریم.

بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در حاشیه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر آمار جاماندگان از تحصیل گفت: در ایام کرونا و پس از آن براساس آمار سازمان ثبت احوال، ۲۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی از تحصیل جامانده بودند.

آذر رشید ادامه داد: با کسب آمار مذکور و براساس دستور وزارتخانه، سامانه «شهید محمود‌وند» برای ثبت اطلاعات تحصیلی جاماندگان راه‌اندازی شد و توانستیم ۱۸ هزار نفر از این دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و با تقسیم از ۱۰ هزار دانش‌آموز شناسایی‌شده میان همکاران مدارس، تاکنون موفق به بازگرداندن ۸ هزار دانش‌آموز ایرانی به کلاس درس شده‌ایم.

رشید درباره تعداد اتباع جامانده از تحصیل نیز یادآور شد: اتباع در آمار مذکور نیستند، اما در تلاشیم تا آمار این کودکان را نیز داشته باشیم. با این حال، دانش‌آموزان اتباع، عموما از کودکان کار و خیابان هستند و دچار فقر فرهنگی و اقتصادی هستند.

گفتنی است براساس آمار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، این استان اکنون ۷۶ هزار معلم و ۷۶ هزار بازنشسته دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->